Vi forbereder altid vores sælgere på, at en salgsproces godt kan være en mentalt hård rejse. Jo bedre vi forbereder sælger - jo større sandsynlighed for, at processen bliver en god oplevelse.

Og en god oplevelse - det var præcis hvad Familien Finnerup fik ved salget af familievirksomheden igennem 75 år.

Finnerup A/S producerer bil-indretning og er en af de virksomheder der “får togene til at køre om natten” - uden at gøre det store væsen af sig og uden at modtage gazellepriser år efter år.

Finnerup A/S er en af de mange helt fantastiske små danske produktionsvirksomheder, der år efter år leverer gode og stabile resultater og skaber/bevarer danske arbejdspladser. 

Den 6. oktober mødte vi Familien Finnerup for første gang. Ugen efter indgik vi aftale om at sælge livsværket. I marts året efter blev salget af virksomheden gennemført ved en closing i Holbæk. Salgsprocessen tog dermed kun ca. fem måneder og undervejs nåede vi hos Dealmaster M&A, at tale med hele 45 potentielle købere.

I starten af forløbet fortalte 80-årige Rita Finnerup os, at hun aldrig havde prøvet at sable en flaske champagne. Sammen med et faldskærmsspring var det højeste prioritet på ønskelisten. Closingmødet var en oplagt mulighed for at bistå Rita - således at turen i faldskærm nu er eneste udestående.

En af forklaringerne på den korte og effektive proces var et godt og effektivt samarbejde mellem Revisor, Advokat og Mægler. I dette tilfælde PwC, Advodan og Dealmaster M&A. Tak for tilliden til Familien Finnerup og tak for det gode samarbejde til både PwC og Advodan.

Familien beskriver herunder deres oplevelse af salgsforløbet. Vi kan sagtens leve med, at turen ikke blev så krævende som de havde forventet.

“At sætte vores familievirksomhed til salg var en stor beslutning. Vi havde gode samtaler med vores revisor PwC omkring hvordan forløbet ville være og hvad vi skulle forvente. PwC anbefalede at vi tog fat i Kenneth Birkholm fra Dealmaster M&A.

Første møde med Dealmaster M&A var den 6. oktober. Kenneth satte os grundigt ind i, hvordan en salgsproces ville forløbe. Vi blev advaret om, at der ventede os en tidskrævende og mentalt hård proces. På trods heraf indgik vi kort efter en salgsaftale og Dealmaster M&A gik i gang med salgsprocessen.

Undervejs i forløbet har vi været i tæt dialog med Kenneth og Annika fra Dealmaster M&A. Vi er blevet løbende opdateret og vi har mødt flere hold potentielle købere. Til sidst kunne vi - med både hjerte og hjerne – vælge den helt rette køber, at overdrage vores livsværk til.

I mandags den 15. marts blev salget gennemført. Processen tog fem måneder og vi er mest overraskede over hvor lidt vi egentlig har mærket til forløbet. Det tilskriver vi at vi blev godt forberedt af både PwC og af Dealmaster M&A.