Med den allerstørste respekt!

Hos Dealmaster M&A tager vi det med værdi meget alvorligt. Det vi siger skal holde i den virkelige verden. Du er ikke tjent med en rådgiver, der ikke kender, eller ikke tør fortælle dig, værdien af din virksomhed. Det letteste er at sætte en virksomhed til salg - kunsten er at få den solgt.

Det er ikke nok at du kender værdien. Du skal også kende forskellen på salgsprisen og på det provenu som du står tilbage med. Ligeledes skal du have et realistisk billede af de mest potentielle køberes forventninger omkring transaktinssammensætningen.

‍Læs nedenfor om principperne ved vurdering af virksomheder. Vi har siden 2008 vurderet mere end 3000 danske virksomheder.

 


Metoder

Der findes en del metoder til at værdisætte en virksomheds værdi. De mest anvendte er substansmetoden, multipelmetoden og de kapitalværdi baserede metoder. Hertil skal lægges et urimelig stort antal fantasifulde tommelfingerregler….

Uagtet valg af metode - så vil der altid være tale om et - forhåbentlig kvalificeret - gæt!
 


Vidste du….

At der ikke findes en faciltliste når det kommer til værdisætning af virksomhed. Facit er det som Sælger og Køber kan blive enige om.

At det nogen gange bedre kan betale sig, at drive virksomheden videre i ganske få år. Økonomisk kan det være en bedre beslutning end at sælge.

At forventningsafstemningen mellem dig og dine rådgivere er helt vital inden du igangsætter en salgsproces.

At en M&A rådgiver koster penge - men at en dygtig M&A rådgiver sikrer, at pengene kommer flere gange igen.


Substans

At forstå din virksomhed er også at forstå værdien af virksomhedens aktiver. Lige fra mursten og maskiner til brand, kunder, medarbejdere og markedsposition.

Indtjening

En køber er interesseret i den fremtidige indtjening. Det betyder at vi dykker ned i alle relevante tal og regnskaber for at tegne det korrekte billede af fremtiden.

Erfaring

Verdens bedste virksomhed med verdens største potentiale er intet værd hvis ingen vil købe den. Vores erfaring sikrer dig at vurderingen også holder i den virkelige verden.